Не забірай жыцьцё!
2008 01/10

Спрабуюць пераканаць …Беларускія тэлеканалы ўчора ні слова не сказалі аб тым, што місыя назіральнікаў БДІПЧ АБСЭ не прызнала “парлямэнскія выбары” у Беларусі й назвала іх неадпавядаючымі стандартам АБСЭ.

Словы кіраўнікоў місыі АБСЭ дзяржаўнымі прапагандыстамі вырываліся з кантэксту, а інфармацыя аб беларускіх “выбарах” у расейскай праграме “Час” на тэлеканале “ОНТ” навогул была перакрытая рэклямным блёкам.

Паведамленьні беларускіх дзяржаўных тэлеканалаў перадавалі толькі першыя словы разьдзелу місыі назіральнікаў ПА АБСЭ Ан-Мары Лізэн на ўчорашняе прэс-канфэрэнцыі ў Менску аб тым, што некаторыя “станоўчыя сігналы” падчас гэтай “выбарчай кампаніі” назіральнікамі былі адзначаныя.

Але аб тым, што галава місыі назіральнікаў сказала, што гэтыя сыгналы былі не вялікімі, а “выбары” прайшлі з парушэньнямі стандартаў АБСЭ дый прызнаныя несвабоднымі й несправядлівымі – у дзяржаўных СМІ не было сказана аніслова. Не паведамлялася аб тым, што назіральнікамі АБСЭ адзначаны “дрэнны альбо нездавальняльны” працэс падліку галасоў у 50% выпадкаў, што ў 40% назіральнікаў не было магчымасьці ў поўнай меры ацэньваць працэс падліку галасоў.

А паведамленьні афіцыйнай агенцыі БЕЛТА навогул стваралі ілюзыю, што “выбары” ў Беларусі прызнаныя назіральнікамі АБСЭ. Узяць хоць бы загалоўкі: “Заключэньне АБСЭ па парлямэнскіх выбарах у Беларусі выклікае аптымізм – Л.Ярмошана”, Заява наглядальнай місыі АБСЭ па выніках выбараў у Беларусі ўтрымлівае шэраг дадатных момантаў – У.Гігін”, “Папярэднія заключэньні місыі АБСЭ вытрыманыя ў спакойнай і ўзважанай танальнасьці – меркаваньне экспэрту”.

Афіцыйны друкаваны ворган Адміністрацыі Лукашэнкі “Советская Белоруссия” сёньня надрукавала артыкул пад загалоўкам “Правільны кірунак”, у якім з нагоды непрызнаньня “выбараў” АБСЭ гаворыцца: “Некалькі словаў трэба сказаць аб місыі АБСЭ. У адрозненьне ад місыі СНД, тут нямала людзей, у якіх ёсць нейкая перадузятасць у стаўленьні да Беларусі – не абавязкова гэта злы намер, проста яны ў такім інфармацыйным полі існуюць”.

І самае характэрнае, учора, калі расейскія тэлеканалы перадавалі ў навінах аб тым, што місыя АБСЭ не прызнала “выбары” ў Беларусі, іхае вяшчаньне перакрывалася. Так, на тэлеканале “ОНТ”, які працуе сумесна з расейскім Першым каналам, падчас трансляцыі расейскай праграмаю “Час” рэпартаж з прэс-канфэрэнцыі кіраўнікоў місыі АБСЭ быў перакрыты рэклямаю.

(Паведамленьне, рас.)

Белорусские телеканалы вчера ни слова не сказали о том, что миссия наблюдателей БДИПЧ ОБСЕ не признала «парламентские выборы» в Беларуси и назвала их несоответствующими стандартам ОБСЕ.

Слова руководителей миссии ОБСЕ государственными пропагандистами вырывались из контекста, а информация о белорусских «выборах» в российской программе «Время» на телеканале ОНТ вообще была перекрыта рекламным блоком.
Сообщения белорусских государственных телеканалов передавали только первые слова главы миссии наблюдателей ПА ОБСЕ Анн-Мари Лизен на вчерашней пресс-конференции в Минске о том, что некоторые «положительные сигналы» во время этой «избирательной кампании» наблюдателями были отмечены. Но о том, что глава миссии наблюдателей сказала, что эти сигналы были не большими, а «выборы» прошли с нарушениями стандартов ОБСЕ и признаны несвободными и несправедливыми – в госСМИ не было сказано ни слова. Не сообщалось о том, что наблюдателями ОБСЕ отмечен «плохой или неудовлетворительный» процесс подсчета голосов в 50% случаев, что 40% наблюдателей не было возможности в полной мере оценивать процесс подсчета голосов.

А сообщения официального агентства БелТА вообще создавали иллюзию, что «выборы» в Беларуси признаны наблюдателями ОБСЕ. Взять хотя бы заголовки: «Заключение ОБСЕ по парламентским выборам в Беларуси внушает оптимизм – Л.Ермошина», Заявление наблюдательной миссии ОБСЕ по итогам выборов в Беларуси содержит ряд положительных моментов – В.Гигин», «Предварительные заключения миссии ОБСЕ выдержаны в спокойной и взвешенной тональности – мнение эксперта».

Официальный печатный орган Администрации Лукашенко «Советская Белоруссия» сегодня напечатала статью под заголовком «Правильное направление», в которой по поводу непризнания «выборов» ОБСЕ говорится: «Несколько слов нужно сказать о миссии ОБСЕ. В отличие от миссии СНГ, здесь немало людей, у которых есть какое–то предубеждение в отношении Беларуси — не обязательно это злой умысел, просто они в таком информационном поле существуют».

И самое примечательное, вчера, когда российские телеканалы передавали в новостях о том, что миссия ОБСЕ не признала «выборы» в Беларуси, их вещание перекрывалось. Так, на телеканале ОНТ, работающем совместно с российским Первым каналом, во время трансляции российской программой «Время» репортаж с пресс-конференции руководителей миссии ОБСЕ был перекрыт рекламой.

Паводле “Хартыя 97″

Алесь Лета,
Licviny-INFA

One thought on “Улады спрабуюць пераканаць Беларусаў, што АБСЭ прызнала «выбары»”

  1. Andry says:

    “Чым больш нахабны падман, тым верагоднее, што табе павераць людзі.” Улада ва ўсю карыстаецца нацысцкімі метадамі. Хутчэй за ўсё, што і скончыць яна тым самым.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>